A következő három nap – profi thriller drámai elemekkel

A következő három nap
(The Next Three Days – 2010)

Furcsa alkotás A következő három nap. Egy francia film feldolgozása, amolyan hollywoodi hangulatba átültetve egy nevesebb rendező (Paul Haggis – Ütközések) által, de nem igazán tudja, hogy mit is akar a nézőknek nyújtani. Mély karakterdrámát egy családapáról? Izgalmas, feszültséggel és akcióval teli üldözéseket? Gondosan felépített, érdekes és fordulatos szöktetést? Mindből kapunk valamennyit, pont annyit, hogy ne lehessen pontosan meghatározni.

A főszereplő, John Brennan egy egyszerű főiskolai tanár és egy kisgyerek apja, azonban élete felfordul, mikor egy békés reggelen a rendőrség betör a házukba és elviszik a feleségét gyilkosságért. A tárgyalás sikertelen és az anya egy életre börtönbe kerül. John nem tud mit kezdeni, hiszen jogi úton nem számíthat reményre, ezért úgy dönt, hogy ő veszi a kezébe az ügyet és megszökteti az elítéltet. Kudarcoktól nem mentes útja során egyszerre kell helyt állni az élet különböző területein, miközben próbálja a tervét sikerre vinni, ehhez azonban be kell mocskolnia a kezét.

A meglepően hosszú játékidő alatt mindenre van idejük a készítőknek. Gondosan bemutatják a főszereplőt, igen mélyen építkeznek és jól felkészítik a nagy szöktetést. Azonban ez az időszak túlságosan elhúzódik és szépen lassan unalomba fullad. Pedig ezek után, maga az akciók nagyszerűen lettek megvalósítva, mindvégig jelen van a feszültség és az izgalom, tudunk izgulni a szereplők sorsáért (köszönhetően a hosszú építkezésnek), de valahogy a profi megvalósítás mellett (vagy pont amiatt) mégis szürke marad az alkotás.

Mindenből felvonultat egy keveset, a személyi dráma, a thriller és az akciófilm elemei keverednek, de egyik mellett sem horgonyoz le véglegesen, pedig mindegyikben korrektül teljesít. A drámai elemek kellően átérezhetőek és súlyosak, habár a thrillerre még lehetett volna hangsúlyt fektetni. A kicsit túlhozott bevezető miatt sokáig nem történt nagyobb esemény, így szépen lassan leült és érdektelenné vált, még ha utána vissza is tért. Ugyanis a végére magára talált és megmutatta az igazi arcát, minden pillanata kitűnően működött.

A színészeket mindenképpen érdemes kiemelni, már csak Russell Crowe miatt is. Többféle szerepet kellett eljátszania a főszereplő bőrében, de mindegyikkel jól boldogult. Elizabeth Banks alakította a feleséget, de érdemes megemlíteni a nagyapát, Brian Dennehy-t is, akinek voltak remek jelenetei. Olivia Wilde kis mellékszerepe nem kapott túl sok figyelmet, de ez elmondható Liam Neeson kétperces alakítására is.

Nem rossz A következő három nap, de valahogy mégsem lesz különösen formabontó. Egyszerre több műfaj ötvözésével próbálkozott, jól is működött, mint üldözéssel feszültté tett akciófilm és többé-kevésbé mint dráma is, de a túl hosszú játékidő alatt nem tudtak mindig fenntartani a figyelmet, és bizony unalmassá is vált olykor. Nem rossz próbálkozás, de 7/10 pontnál többet nem tudok adni.

Reklámok

One response to “A következő három nap – profi thriller drámai elemekkel

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt kedveli: